Foorum

times Rullid (haspel,multi,nevskaja jne.)

Info
05. detsember 2014 14.07 #5711 Jeekim
Minul oleks küsimus IAR-ga (antirevers) seoses. Nimelt hakkas paar aastat töötult kapis seisnud muidu korras rullil IAR tõrkuma. Aeg-ajalt keeldub tööle rakendumast. Internetist küll leiab kohati vastakaid soovitusi. On soovitatud pesta lakibensiiniga ja siis lihtsalt kuuma õhuga kuivaks puhuda. Ka on internetis palju kiidetud tefloonisisaldusega Super Lube õlisid ja määrdeid. Leidsin soovituse isegi IAR-s Super Lube "vedeliku" kasutamiseks, mis peaks kuivades vaid õhukese tefloonkile jätma. Kuid leiab ka sellele vastuväiteid. Ehk on siin foorumis kellelgi vastust?

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
08. detsember 2014 12.48 #5721 elmerike
Ma Jeekim su küsimuse sellele poolele ei oska vastata, kas seda rull-laagrit määrida õli- või mingi spets vahendiga. Ise paneks ilmselt õli, mida kasutan rulluisulaagrites. Aga mul oli üks Salmo rull, millel hakkas antirevers tõrkuma. Algul vahetevahel ja harva, kuni selleni, et ühel püügil ei rakendunud enam üldse. Kahtlustasin ise mingit vedru vms pisividinat. Kuna rull ei olnud väga vana, viisin selle poodi ja sealt saadeti see Poola ekspertiisi, kus selgus, et rulli korpusel oli hoopis mingi mikropragu.
Järgnev(ad) kasutaja(d) tänas(id) selle postituse eest: Jeekim

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
08. detsember 2014 23.08 - 08. detsember 2014 23.14 #5724 Madis
Niipalju kui ma rullihoolduse kohta uurinud ja sellega tegelenud siis päris paljudel rullidel antireversile (ehk siis ühesuunalisele laagrile) ei tohigi määret panna. Äkki sul määre sisse pandud mis on kapis seistes tahkemaks läinud ja ei lase laagril enam lukku minna...
Proovi rull läbi pesta ja uued määrded-õlid sisse panna sinna kus vaja

Siin lingil ka vastus varasemale küsimusele shimano tööriistade kohta. Kui tööriistad selliseks tööks kaasa pandud (antireversi puhastus või vahetus) ja netis juhend olemas siis ilmselt garantii jääb alles:
fish.shimano.com/content/sac-fish/en/home/customer-service/reel-maintenance-instructions.html

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
08. detsember 2014 23.15 #5725 ceemic
Ma lammutasin täna just oma vana Okuma Trio 20 laiali, millel revers ei rakendunud. Vana määre oli rull-laagri vahel ikka väga tahkeks ja kleepuvaks muutunud. Võtsin viimse detailini lahti ja pesin kõik kuuma vee ja fairyga läbi. Asemele panin paljukiidetud Quantumi rullimääret. Tundus, et aitas, sest rull töötab nüüd nii, nagu vaja (Y)
Võimalik muidugi jah, et sellele rull-laagrile on ettenähtud hoopis vedelamad määrded.

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
10. detsember 2014 18.13 #5729 Jeekim
Tegin täna ceemicu eeskujul IAR-le profülaktika. Erinevus vaid pesus, mille tegin tunniajase solgerdamisega lakibensiinis, sest ei jatkunud julgust laagrit osadeks lahutada. Seejärel fööniga kuivatused. Õli panin minimaalselt vaid sisemisele saalele kerge sõrmepuute jagu. Hetkel sisetingimustes täiesti korras.

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
11. detsember 2014 14.22 #5732 Jeekim
Vaatan kuidas rull toimima hakkab, kuid nüüd tagantjärgi targemaks saades toon siin ära ka õige õli, mida pidavat enamus rullide tootjaid kasutama:
www.amazon.com/Mil-Comm-Reel-Saver-Anti-Reverse-syringe/dp/B004OQACTU%3FSubscriptionId%3DAKIAJ2JMONGJDH5NBBIA%26tag%3Djenfrecou-20%26linkCode%3Dxm2%26camp%3D2025%26creative%3D165953%26creativeASIN%3DB004OQACTU
Järgnev(ad) kasutaja(d) tänas(id) selle postituse eest: ceemic, elmerike

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
11. detsember 2014 14.55 #5733 ceemic
Ma olen muidu ikka Alan Hawki lugenud, aga ei märganud viimati otsides rulli hoolduse lehelt seda:
"An instant anti-reverse clutch needs to be cleaned with a solvent, then shake and dry it if possible and lube the innards and brake discs with thin oil. Oil the clutch's sleeve as well."

Ehk siis jah, soovitav on ikkagi õli kasutada IARi rull-laagril.
Peaks vist Trio uuesti lahti võtma ja määrde õli vastu vahetama :)

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
11. detsember 2014 21.28 - 11. detsember 2014 22.04 #5736 Madis

ceemic kirjutas: Ma olen muidu ikka Alan Hawki lugenud, aga ei märganud viimati otsides rulli hoolduse lehelt seda:
"An instant anti-reverse clutch needs to be cleaned with a solvent, then shake and dry it if possible and lube the innards and brake discs with thin oil. Oil the clutch's sleeve as well."

Ehk siis jah, soovitav on ikkagi õli kasutada IARi rull-laagril.
Peaks vist Trio uuesti lahti võtma ja määrde õli vastu vahetama :)


Minuarust tähendab see lause seda, et tuleks puhastada õlitada sidurikettaid mitte ühesuunalist laagrit...vähemalt nii saan mina sellest lausest aru.

Enamustele IAR laagritele ei tohiks kindlasti määret panna, ainult õli kui sedagi...
Shimano Cardiffi video, vaadake mis 2:55minutil IAR-i peale kirjutatud on
Järgnev(ad) kasutaja(d) tänas(id) selle postituse eest: ceemic

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
13. detsember 2014 14.12 #5739 ceemic
Kes oma rulle "tuunida" tahavad, siis Platis (ja ka mujal) on igasugust huvitavat kraami saada.
Tellisin enda Luviasele just sellise komplekti: www.plat.co.jp/shop/catalog/product_info/language/en/products_id/15549/
Kui kohal, saab öelda, et Luvias on 11+1 laagriga :)

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
13. detsember 2014 15.07 #5740 Jeekim
Vända nupus 1 ja vahel isegi 2 kuullaagrit või lihtsalt korralik puks. Kas see erinevus on püügi ajal ka häirivalt tajutav?

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
13. detsember 2014 15.47 #5741 ceemic
Luviasel on vändanupus kaks plast-puksi. Liigub ise-enesest väga normaalselt. Aga kui saab "paremaks" teha suht lihtsalt, siis miks mitte :)

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
14. detsember 2014 19.51 #5744 Ridiculous
Oo, ei teadnudki sellisest võimalusest. Seni arvasin, et see "real custom" on vaid reklaaminõks müüa teistsuguse värviga poole ja käepidemenuppe. Ceemic, anna siis teada, kas on tunda mingit vahet ka rulli töös. Oled muidu vaadanud, et kui nüüd need laagrid paned, et mis osas siis see tuunitud Luvias laagrite paigutuse poolest Existist erineb?

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
14. detsember 2014 20.11 - 14. detsember 2014 20.25 #5745 ceemic
"Naaberfoorumisse" kirjutasin päeval postituse. Kopeerin parem siia kah:

Ridiculous, kuidas rulliga rahul oled?

Minu Luvias on tänaseks saanud täpselt 426 püügitundi ja viimasel ajal tekkis loogale väike lõtk (vedru ja vedruga seotud detailid on kõik korras). Nimelt on kulunud see ava:
ceemic.pri.ee/kalastus/luvias_detail.JPG
Tegin kättejuhtuvast õhukesest plastist "saale" ja viga on kadunud, ning rull nagu uus.
Muideks, näiteks Certatel on selle loogadetaili ja rootori vahel eraldi (vist teflonist) puks (1min43s):


Aga, et asi päris korrektne oleks, tellisin Platist uue loogajupi. Maksma läks täpselt 5€. Niiet kel Daiwa või Shimano rullidele originaaldetaile vaja, soovitan vaadata: www.plat.co.jp/shop/catalog/optionparts/
(Samast kohast saab tellida enamikele sealnäidatud mudelitele ka originaalpoole. Või näiteks Daiwadele RCS poole: www.plat.co.jp/shop/catalog/default/language/en/cPath/2174_1194_2682/optional-part/daiwa-ize-and-rcs-optional-part/2014-rcs-spool.html )

Muus osas on rull endiselt, nagu uus. Käigu kergus üllatab mind absoluutselt iga kord, kui rulli kätte võtan.
Muidugi see ei takistanud asja veelgi "paremaks" ajamast ja seda komplekti tellimast: www.plat.co.jp/shop/catalog/product_info/language/en/products_id/15549/
Nüüd saab öelda, et Luvias on 11+1 laagriga


Keda huvitab, kuidas Luviast või mistahes muud levinumat Daiwa ja Shimano rulli lahti võtta, tasub selle kasutaja videosid vaadata:
Järgnev(ad) kasutaja(d) tänas(id) selle postituse eest: aapua

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
14. detsember 2014 20.24 #5746 ceemic
Laagrite arv veel Luviasest Existi ei tee.
Kahjuks seal uue Exist lahtivõtmise videot ei ole, seega ei tea täpselt võrrelda tolle sisuga. Aga näiteks Certate ja Luvias on juba sellepärast erinevad, et Certatel on rulli sees, võlli kinnitusdetailil kaks pisikest laagrit, millega siis võll pikitelgepidi "rennis" liigub. Luviasel aga on sama detail kinnitatud eraldi difti külge, mille peal siis edasi-tagasi liigub. Usun, et Existil on ka pigem Certate lahendus. Niiet see on juba üks koht, mida ise "tuunida" ei saa - puhas konstruktsiooni erinevus.
Lisaks kaldun arvama, et Existi materjalid ja täpsuse-tolerantsid on midagi muud.
On ta ju ka veelgi kergem. Ja "by default" vist kõik CRBB laagrid jne jne jne...

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
14. detsember 2014 20.36 #5747 Ridiculous
Selge see, et Luviasest paari laagriga Existi ei tee. Ma pigem mõtlesingi, et ehk oled veidi uurinud, et kuhu need Existi lisalaagrid pandud on. Mäletan nagu, et Steezil nt oligi laager/laagrid käepidemes. Aga eks siis mõned tulenevalt juba teistsugusest konstruist.

Minu Luvias vett veel näinud pole. Aga kuivalt on küll äärmiselt positiivse mulje jätnud. Ootused olid enne tellimist suhteliselt kõrged, aga suutis ikkagi üllatada.

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.

Info
14. detsember 2014 20.51 - 14. detsember 2014 20.53 #5749 ceemic
Pakun puusalt, et võrreldes Certatega need Existi kaks lisalaagrit just vändanupu sees ongi.
Muu näed Certate videost ära (2tk loogarullikus, 1tk rootorikinnitus-mutris, 2tk "tiguvõllis", 2tk võlli kinnitusdetailil ja 3tk veel rulli sees tavapärastes kohtades).

Palun Sisene või Loo konto ,et liituda vestlusega.