Lantide valmistamine. Vooblerite tootmine Lovec-Rapy tehases.

Lovec-Rapy on 13 aastase kogemusega Poola-Tšehhi ettevõte, mis on spetsialiseerunud vooblerite valmistamisele. Ettevõttes töötavad pikaaegsed kalastusfännid, kes on aastate jooksul jälginud kalade harjumusi ning kogunud nippe ja tähelepanekuid kogenud kalameestelt, et pakkuda regiooni parimaid lante.

                  Lovec1      Lovec2

Lovec-Rapy lante toodetakse Poolas ja nende väljatöötamisel on arvestatud meie regiooni kalade ja püügitingimustega.

Mõne sõnaga sellest, kuidas näeb välja lantide tootmisprotsess.

 

I etapp. Traadi painutamine ja raskuse lisamine.

               Lovec3  Lovec4

Kõigepealt lõigatakse roostevabast terasest traat sobivasse pikkusesse ning painutatakse. Traat jookseb täies pikkuses piki vooblerit. Peale seda asetatakse traadile raskus, mille kaal on iga landi puhul täpselt välja arvestatud. Raskusel on veel teinegi ülesanne - hoida lant tasakaalus. Raskuse täpne asukoht traadil on väga oluline, sest balansist väljas voobler on vale mänguga.

 

II etapp. Valamine

Lovec5

 

Järgmises etapis valatakse kahekomponentne polüuretaan vormidesse. Polüuretaan on lantide valmistamiseks väga sobilik materjal, sest on täielikult veekindel ning tal on head valuomadused. Valamise juures on tähtis, et valatavat materjali koguneks vormidesse parasjagu ning seepärast on selle protseduuri juures vaja kogenud silma ja täpse käega spetsialisti.

 

III etapp. Kuivatamine ja kraatide eemaldamine

Lovec6


Kui materjal on kuivanud, järgneb materjalijääkide eemaldamine landitoorikute küljest. Materjalijäägid on vaja tooriku küljest hoolikalt eemaldada, sest puhastamata kraadid võivad halvendada landi mängu ning rikuvad selle kaubandusliku välimust. Selles staadiumis polüuretaan veel "hingab" ja materjal tardub lõplikult alles paari nädala jooksul.

 

IV etapp. Kruntimine

Lovec7

 


Kui materjal on lõplikult kuivanud, lähevad toorikud krundi alla.

 

V etapp. Värvimine

Lovec8

 


Ka värvimine on töö, millega saab hakkama vaid kogenud spetsialist. Kõik landid värvitakse käsitsi ja selle tulemusena on iga lant unikaalne. Kasutatakse kõrge kvaliteediga autotööstuse värve. Värvid ning nende kombinatsioonid on valitud rohkete testpüükide ja klientide tagasiside põhjal.

VI etapp. Silmade kleepimine ja lakkimine

Lovec10

Lovec11


Kui värv on kuivanud, kleebitakse lantidele silmad ning toimub lakkimine.

 

VII etapp. Keele ja konksude kinnitamine

Lovec12

Lovec13


Keele ülesanne on viia lant soovitud sügavusele. Keele kinnitamine on väga täpne ülesanne, sest isegi paarikraadine ebatäpsus põhjustab landi vale mängu. Konksude puhul kasutatakse vaid kõrgekvaliteetseid kolmikuid.

 

VIII etapp. Testimine ja kvaliteedikontroll

Lovec14


Tootmise viimases etapis mängitakse lante testbasseinis. Vajadusel antakse siin neile lõplik häälestus. Vale mängu ning värvidefektidega landid praagitakse välja ning utiliseeritakse.

 

IX etapp. Pakkimine ja kohaletoimetamine

                   Lovec15  Lovec16

Lovec-Rapy-landid-karpides


Valmis landid pakitakse, saadetakse poodidesse laiali ning peagi leiavad nad väärika koha kalamehe landikastis.

banana9

 

Kalaportaal, 2012

Loetud 4201 korda