Kalapüügijutud

Blogid kalalkäikudest ja kalamehetegudest
Teksti suurus: +

Tonkad, Carolina ja muud jutud. Väljasõit Suurele-Emajõele.

Relvastatud tonkade ja spinnaga, veetsime kaks ööd Suure-Emajõe ääres. Nagu ikka, oli plaanis pimedal ajal tonkatada ja valgel ajal spinnapüügile rõhuda.

Kuna oli lootust ka koha tabada, siis esimeses järjekorras hakkasime sügavaid auke pommitama. Kajalood näitas augud ja astangud kenasti kätte.

Kuna mul eelmisest jigitamisest (mis oli oi-oi kui kaua aega tagasi...vist 11 kuud tagasi Soomes) oli ridval küljes pool-Carolina rakendus, siis oli mugav sama asjaga edasi toimetada. "Pool-Carolina" sellepärast, et rohuvaba konksu asemel oli tavaline konks. Sättisin otsa Gunki Grubby Shad 8,5 cm Red Ghosti ja hakkasin loopima.

Sain esimeses augus teha nii 5 viset, kui hopsti ilus kala taga. Polnud absoluutselt selleks valmis, et nii kiiresti keegi otsa tuleb. Eks ma muidugi lootsin, et otsas on koha, kuid pinnale tuli haug. Tundliku jigiridva otsas tegi ta korralikku sõitu ja esimene kalakaif oli käes. Läks kotti ja kaal näitas 2,8 kg. Peab ütlema, et sõpradel on vilunud silmad, sest üks pakkus enne kaalumist kaaluks 2,7 kg, teine 2,8 kg.

Tagasi laagriplatsile jõudes hakkasime tonkadega jõge pommitama. Olime kurvi peal, mina viskasin mõlemat tonkat kurvi keskele sügavasse auku, teised loopisid kurvist veidi eemale, natuke madalamasse vette (sealt on varem paremini latikat tulnud). Ja paistis, et tõepoolest nii ongi - latikale see sügav auk ei meeldinud. Ehk siis enne pimedat minul tonkadega midagi ei tulnud, teistel ikka üht-teist tilkus ja paar latikat olid kobedad, nii 1,5 kg ringi..
See-eest hakkas mul toimuma õhtupimeduses. Kella 21-st hakkas liikuma luts ja liikus kuni kella 23-ni. Sain selle aja sees 5 lutsu, millest kaks läksid sumpa. Otsas käis ka üks alamõõduline angerjas.

Õhtul lõkke ääres õlut tarbides tundus see Carolina rakendusega püük üha parema ideena ja mõtlesin järgmisel päeval sellele veel rohkem rõhku panna. Kui mul poleks Carolinat eelmisest korrast otsas olnud, siis poleks selle peale vist üldse tulnud.

Niisiis, hommikul sättisin otsa 15g bulleti, vahetasin tavalise konksu rohuvaba vastu ja asusin kalda pealt "lutsuauku" läbi pommitama. Rakendus siis selline:

Rohuvaba konksuga on see suht riskivaba tegevus, sest kinnijäämise oht on väike. Loopisin tunnike ja tulemus oli kõvasti parem kui lootsin - 4 haugi, kellest üks oli mõõdus.

Seejärel läksime paadiga sama asja tegema ja kammisime läbi mitmed kilomeetrid. Huvitaval kombel me kala ei saanudki, isegi mitte üht võttu ei olnud. Kui välja arvata see, et mul õnnestus tabada üks 95 kilone isend :)

Härra ise ei teinud piuksigi, küsis ainult õlut juurde :) Ragistasin näpparitega konksu pooleks ja tõmbasin välja. Nüüd on hea võimalus kõrvarõngast kandma hakata, auk on olemas :)

Õhtune tonkatamine tõi natuke latikat, kuid üldiselt jäi tonkavõtt lahjaks. Ka lutsud olid kusagile kadunud, kuigi sõber siiski ühe sumpa meelitas.

Vahepalana palve paadi- ning kaatrimeestele - palun arvestage kaldapealsete kalameestega ka, võtke kiirust vähemaks ning ärge tonkaliinidesse sõitke. Paaril korral kimas kaater sellise hooga mööda, et lõi laine meie paati sisse. Tonkasid ei pannud mitmed paadid üldse tähele...

Viimase päeva hommikul otsustasime haugi trollida. Kuna veetase oli ülimadal, siis lantide valik oli piiratud, sest enamik tagus põhja. Tulemuseks jäid kaks haugi, neist üks mõõdus. Mõlemad tulid Megabassi roheka voobleriga.

Selline see käik siis oli, sõbrad lubasid järgmisel korral samuti end Carolina'ga varustada ja kõrvad rohkem peadligi hoida :)

Ahvenapüük multirulliga!?
Videoblogi: Unnapüük

Kommentaarid

Already Registered? Login Here
Selle blogi kohta kommentaarid veel puuduvad. Ole esimene ja pane oma kommentaar teele!