Kalapüügijutud

Teksti suurus: +

EKS Merika Karikas 2018

eks

Kui te kunagi juhtute laupäeva hommikul kell pool seitse Rimi ees nägema sokkis ja jokkis teismelist, siis jätke muud toimetused kus seda ja teist ja tormake kalale! See on hea enne!

Just sedasi juhtus minul ja Martinil kui ennast 14 aprilli varahommikul EKSi Merika Karika esimesele etapile sättisime. Siinkohal Harku valla noorsoo probleemidega edasi ei tegele (olgu öeldud, et uurisin õhtul järele ja nukker noorsand oli siiski õnnelikult ema rüppe jõudnud).

Kell 7.00 keerasime Järve Selveri parklasse, kus eriti varajase ärkamisega härrad juba ees olid. Kokku kogunes meid sinna täpselt 50.

Jagati kätte mõõdulindid, räägiti reeglid üle ja tuld!

Minu paariline Magnus (eelmise aasta EKSi karika üldvõitja) oli eelmisel päeval kraadiklaasiga mööda ilma korralikult ringi kihutanud ja kõikvõimalike mõõtmisi läbi viinud. Ühes kohas sai ta vee temperatuuriks mõnusad 6,5 kraadi….. Sinna esimese hooga suuna võtsimegi. Kahlad jalga, ridvad kokku ja merre minek. Foppaa! Vahepeal pisut keeranud tuul oli kogu sooja massi minema pühkinud ja järgi oli jäänud närused 1,3 kraadi, hea et munad ära ei külmunud. Nimetasime selle esimeseks möödalasuks ja suundusime järgmisse kohta.

Seal oli olukord hoopis põnev: Täielik õllesummeri peaesineja päev, kuhu nuki või kivi taha me ka ei vaadanud, igalpool kaks või kolm või suisa neli meest ees. Kohati pressisime ennast ka massist läbi, tegime mõne heite ja kütsime edasi.

Järgmises potentsiaalses kohas vesi totaalselt peegel! Ei pisematki virvendust….no ja loomulikult kuus meest ees ka juba. Möödalaskude arv oli juba suurusjärgu võrra suurem kui meie laskesuusatajatel möödunud olümpiaadil ja ei viitsinud neid enam isegi kokku rehkenda.

Ühine otsus oli, et võtame järgmiseks ette mõned vähe tuntumad kohad, niikuinii sealgi mehed ees, a no mis teha.

Üllatuslikult ei oldki väga kedagi ees. Eemal üks üritaja oli näha, aga temagi oli piisavalt kaugel, et me üksteist ei segaks. Vee temp oli ka enamvähem okei üldisi olusid arvestades, aga mida pold, oli kala.

Kohavahetus, kindlasti juba enam kui kümnes ja Whoop Whoop! Mitte kedagi pold ees!!

Kiirelt vette ja mitte kauem kui 10 minuti pärast kuulsin eemalt Magnuse hõiget ja mõne hetke pärast nägin teda kala kahva saamas. Ukerdasin ka kivide vahelt temani, et vähemalt nähagi üle tüki aja, milline meriforell välja näeb. Selgus et tegu kudelt laskunud pruuni rihmaga. Ehk et mitte päris sedamoodi kala, nagu Meister soovinud oleks. Mõõtmine andis tulemuseks 54 cm, ehk et täiesti võistluse kala. Kuna tegu oli ainult pikkuse mõttes okei kalaga, siis läks ta loomulikult ujuma tagasi.

Tagasi püügialasse läksime juba kõrvuti ja Magnus sai vast mõne viske teha, kui oli uus rabamine. Ja siis veel. Ja siis mõned järgiujumised. Korra isegi kaks kala korraga. Ja siis sai veel alamõõduline jne jne jne. Mu enesetunne oli juba suht muda põhjakihis…. Temal koguaeg mingi tants ja trall ja mul totaalne null!

Siis näitas Härra ülesse totaalset suuremeelsust ja andis mulle täpselt sama landi nagu tal endal. Värskelt soetatud ahjusooja Wildi uue mudeli. Targa inimesena oli ta taibanud neid endale landimeister Viljarilt kaks küsida. Tegu nii uue asjaga, et neid pole veel vabamüügis saadagi. Kui müüki ilmuvad, soovitan rabada. Lendab kaugele, ujub nagu miskha ja keri kui aeglaselt tahad, põhja kinni ei jää!

No igatahes sain ma selle imeviguriga teise viske teha, kui põmm! Otsas! Kuniks ma enda kala lähemale väsitasin, vabastas Magnus juba enda järgmist kala. Puikles täitsa kenasti(minu kala, mitte Magnus), aga kahva ta lõpuks ikkagi maandus. Enesetunne ronis kiirelt mudast välja!

Läksin kalda pool olevate kivide otsa kala mõõtma ja peakohtunikule mõõte teada andma. 58 cm ja kuigi ta veel päris taastunud ei old kudest, siis ikkagist hõbedane ja läks kotti!

Tagasi viskealasse….üks vise tühja ja järgmine kala otsas! Too võitles ka täitsa kenasti ent ikkagi jõudis serbakusse. Alul arvasime et see võistlustel seatud 51 cm piiri ei ületa, aga kindluse mõttes läksin ikkagi lameda kivi peale mõõtma. Tasus minna….. 51 ja hästi natuke peale! Ehk et teine võistluse kala kirjas. Forell oli küll pigem hõbe kui pruun aga lahja kui diabeetiku kusejuga.. Läks kosuma tagasi. Magnusel oli selle ajaga veel midagit toimunud, mäletagi enam täpselt mida, aga midagi kindlasti. Uuesti tema kõrvale minnes oli selle parvega ühelpool ja rohkem midagit ei juhtunudki.

Käisin vahepeal auto juures omale mütsi toomas, kui ligi hiilis võistluste korraldaja ja peakohtunik Risto. Temal oli ju kohe vaja hakata facebooki live videot tegema! No tere tali! Arvasime et kohe kohe ilmuvad hordide kaupa ülejäänud näljased platsi ja kuna parv oli sellest piirkonnast niikuinii ära läinud siis tegime sealt vehkat. Hiljem selgus, et proffesionaalile kombekohaselt oli Risto kaamera nurka koguaeg nii hoidnud, et peale mõne kivihunniku suurt midagi peale ei jäänud ja koht jäi saladusse (tervitused siinkohal Ristole!).

Paar kohta jõudsime veel ära püüda ja oligi lõpuaeg käes ja tagasi Selveri parklasse (Magnus sai veel ühe kala)

Vahemärkusena olgu öeldud, et kui ma hommiku poole rõõmustasin et mu kahlade parandamine oli edukaks osutunud, siis tegelikult olid mul juba lõunaks jälle munad märjad.

Ei hakka endale illusioone looma, et ma nüüd hirmus merikakaru oleks. Paarilsel hunnikute viisi võtte ja alakaid jne, minul täpselt kaks võttu, mõlema tulemusena kala kahva ja mõlemad mõõdus kalad.

Mulle arusaamatul kombel jättis Magnus enda mõõdus kala võistlusprotokolli kandmata. Mingi ebamäärane jutt et pruun kala pole õige ja eetiline merikemees ja üleüldse mees on otsast lõpuni zenni roppu moodi täis ja polegi tal sellise tulemusega seda karikat vaja (tulemus oleks andnud koha esikolmikus)

No ma oma harimatuses veel selliste asjade mõistmiseni ei küüni……

No igatahes selgus autasude jagamisel, et tollel päeval eriti kala ei saadud ja mina oma kahe kalaga olen võidumees!

Kui ikka giid ja landid on õiged, siis on kõik võimalik!!

Ei saa jällegi tsiteerimata jätta: Tantsi mis sa tantsid, õhtu lõpuks tuleb ikka nurgast nikumees ja viib tüdruku koju.

Mõnda aega ma nüüd ülemiste munade eemaldamise tõttu veest eemal, aga kui näeme, siis ikka mere ääres RAISK!!!

Oinas the natuke merikakunn

Videoblogi. Siig. Pikk särg või õrn lõheline?
Videoblogi: Milline kala!!! Ei ole võimalik.

Kommentaarid

Already Registered? Login Here
Selle blogi kohta kommentaarid veel puuduvad. Ole esimene ja pane oma kommentaar teele!