Kalapüügijutud

Blogid kalalkäikudest ja kalamehetegudest
Teksti suurus: +

Tamula Purika võistlus teisel katsel

17. juuli oli siis see pühapäev, mil pidi toimuma Tamula Purika võistlus teisel katsel. Sel korral oli ilmataat meie vastu helgem ja võistlus sai peetud päiksepaistelise ning mõõduka tuulega ilmaga.

Kella poole kümneks hommikul oli ennast võistlustele registreerinud 11 paatkonda 22 võistlejaga. Kuna LEKK oli selle võistluse korraldajaks, siis pidime võistluseelselt Alexandriga ka natukene organisatoorse tööga tegelema. Viisteist minutit enne võistluse algust rääkisime üle veel olulisemad reeglid ja suundusime paatidesse. Andsime kell 10:00 pasunaga stardi märguande ja suundusime järvele.

Eelnevatelt treeningutelt oli meil olemas info, et mõõdus haugi (46 cm) tabamine saab kindlasti keeruline ülesanne olema. Ahvenapüügile ei keskendunud me ei treeningutel ega planeerinud seda teha ka võistluste ajal. Seega astusime oma paati haugipüügiks mõeldud varustusega ja miinimum eesmärgiga tabada vähemalt üks mõõdus haug.

Alustasime püüki ca 3,5 m sügavuselt randilt vobleritega. Selles kohas olime treeningul kõige rohkem kontakte kaladega saanud. Proovisime erineva suuruse ja värviga lante, kuid peale 45-minutilist püüki polnud meil ühtegi kontakti kalaga. Kuna mööduvastest paatidest saime infot, et on tabatud juba esimesed mõõdus haugid, siis otsustasime püügitaktikat muuta ning suundusime püüdma kalda serva. Hakkasime rooservasid erinevate rohulantidega läbi kammima. Seda raskendas asjaolu, et kupulehtede vahel oli palju vettinud roogu, mille taha takerdusid landid üsna tihti. Peale pooleteisttunnist püüki ligi kümnes erinevas kohas rooservas olime saanud kaladega kolm kontakti, kuid kahjuks mitte ühtegi haugi paati.

Kuna ligi pool püügiaega hakkas läbi saama siis tuli midagi oma püügitaktikas jälle muuta. Suundusime järve teise serva, et seal roo servas püüda. Töötasime süsteemselt ja väsimatult läbi jällegi ligi kümme kohta. Vahetasime lante ja varieerisime kerimiskiiruste ja pausidega. Tulemuseks mitte ühtegi kontakti kaladega. Võistluste lõpuni oli jäänud ligi kaks tundi ja kergelt hakkas tekkima juba ärevus, et jäämegi nulli. Samuti oli mul pea valutama hakanud. Lisaks kalapüügile raalib pea võistluste ajal nagu arvuti. Vahe on ainult selles, et kui arvutil on protsessori jahutamiseks jahutussüsteem, siis meile lajatas päike otse lagipähe ja ülekuumenemise oht oli reaalne.

Otsustasime suunduda nedesse kohtadesse, kus olime varem kaladega vähemalt kontakte saanud. Selleks ajaks olid neist kohtadest korduvalt üle käinud vähemalt neli-viis paatkonda. Kuna aga paremat plaani me välja mõelda ei suutnud, siis parem halb plaan kui plaanitus. Proovisime jällegi erinevaid lante ja olime juba läbi püüdnud kolm-neli kohta kui lõpuks see juhtus! Saime paati mõõdus haugi. Kiire mõõtmine tuvastas, et tegemist oli 48 cm pikkuse isendiga. Võistluste lõpuni oli sel hetkel jäänud ligi üks tund. Hea oli see, et meil oli nüüd võimalik teha mingeidki järeldusi landi ja püügitehnika osas. Halb oli see, et püügiaega oli väheks jäänud ja kõik ümbruskonna kohad olid juba korduvalt läbi püütud. Jätkasime natuke innustust saanuna püüki, kuid kahjuks ilma tulemusteta. Peagi oli kätte jõudnud aeg suund finiši poole võtta.

Kaldale jõudes selgus teiste paatkondadega suheldes, et enamikul oli saak väga kesine. Vaid Denis ja Alex olid suutnud välja meelitada 5 haugi! Selle päeva kohta kindlasti kõva tulemus. Teise koha meeskonnal oli mõõtmisele esitada kaks haugi. Samas oli neil õnnestunud tabada päeva kala – 77 cm pikkune havi, mis silma järgi hinnates võis ligi 3 kg kaaluda. Kolmanda kuni seitsmenda koha saavutanud meeskondadel oli kõigil mõõtmisele esitada vaid üks mõõdus haug. Kaheksanda koha saanud meeskonnal oli õnnestunud tabadada mõõduline ahven (24 cm). Kolm paatkonda jäid nulli. Meile siis sel korral visa töö eest tasuks viies koht. Parandamisruumi on meil veel kõvasti. Ees ootab järgmine võistlus 14. augustil Viljandi järvel.

Lehar Leetsaar

b2ap3_thumbnail_13717327_1731223320450701_4702326637919363945_o.jpg

Rootsi reis 2016
Õhtune microjigitamine

Kommentaarid

Selle blogi kohta kommentaarid veel puuduvad. Ole esimene ja pane oma kommentaar teele!