Kalapüügijutud

Blogid kalalkäikudest ja kalamehetegudest
Teksti suurus: +

Tamula Purika võistlus esimesel katsel

18.06 oli planeeritud Tamula Purikas 2016 võistlus, mis pidi spinningupüügi reitinguvõistlustest järjekorras kolmas olema. Kahjuks olid ilmataadil omad plaanid ja võistluspäeva hommikul oli väljas korralik torm. Võistlejad kogunesid küll Tamula ääres, kuid hääletuse tulemusena otsustasime võistluse edasi lükata.

Kuna olime Alexandriga endale päeva kalastamiseks planeerinud ja paat treileriga auto taga, siis otsustasime treeningu ikkagi teha. Alustasime küll treeninguga Tamulal, kuid peagi paisus tuul veelgi ja püük ning järvel liikumine ja ankurdamine olid tugevalt häiritud. Seega otsustasime paadiga minna ühele väiksemale jõele lootusega, et jõe kaldaid varjab tuule eest põõsastik ja puud. Õnneks oligi jõepinnal vaid kerge virvendus. Jõe laius oli ca 15-25 m ja sügavus ca 0,5-1,5 meetrit. Alguses tundus, et kalapüük sellisel jõel ei saa kuigi edukas olla, aga kuna paremat plaani meil hetkel ka ei olnud, siis otsustasime katsetada.

Strateegia oli lihtne – viskeulatuses ala läbi püüda 10-15 viskega ja läbipüütud ala pikkuselt liikuda ja teha uus ankurdus. Kuna jõe servad ja põhi olid väga heinased, siis alustasime püüki heinavabade lantidega. Mina püüdsin metallist ja Alexander silikoonist landiga. Üsna ruttu saime esimesed löögid ja hambajäljed landile ja peale 15-minutilist püüki õnnestus Alexandril esimene ligi pooleteist kilone haug ka kätte saada. See tõstis meie indu ja töötasime süsteemselt edasi. Peale poole tunnist püüki olime saanud veel mitmeid lööke landile, aga kas olid kalad väiksed või passiivse võtuga, landi külge nad ei jäänud. Otsustasime proovida madalas püügiks mõeldud vobleritega. Resultatiivsus tõusis märgatavalt - esimese kümne viskega tabasime kolm ligi kilost havi. Seega jätkasime püüki vobleritega proovides erinevaid värve ja suuruseid ning katsetasime erinevaid püügitehnikaid.

b2ap3_thumbnail_13580616_1726044657635234_8838063317650631937_o.jpg

Kalaga kontakte saime enamikes kohtades, kus püüdsime. Püügipäeva lõpuks joonistus kalade paiknemise osas välja üsna selge pilt. Kala hoidis sügavamate kallaste alla, kus kasvas ka rohkelt heina ning jõe keskel asuvatesse aukudesse. Kui püügipäeva alguses olid enamik kalad mõõdus, siis püügipäeva teises pooles oli alamõõduliste haugide osakaal suurem. Püüdsime viis tundi ja selle ajaga liikusime läbi ligi kilomeetrise jõelõigu. Lõpptulemuseks jäi meil kokku 18 haugi, kellest 9 olid mõõdus ja 9 alamõõdulised. Suurimaks haugiks jäigi esimene tabatud haug.

b2ap3_thumbnail_13603753_1726044717635228_377906144895165538_o.jpg

Lõpetuseks võib öelda, et saime sel korral hea treeningpüügi ja käe kalaseks. Koht, mis algselt võib tunduda mitte väga atraktiivne, võib üllatada. Mõistlik on tundmatule veekogule püüdma minnes katsetada erinevaid lante ning püügiks kasutada erinevaid tehnikaid. Kui püüate mitmekesi, siis võiks kõik alustada erinevat tüüpi lantidega. Kui mõni lant annab teistega võrreldes paremat tulemust, siis võiks ka teised sama tüüpi lantidega püüki alustada, kuid kõik võiks algselt kasutada erinevaid püügitehnikaid. Varieerida näiteks kerimiskiirustega või pauside pikkustega. Sellise lähenemisega peaks edu tagatud olema.
Sel korral võtsime koju kaasa vaid paar kala ning lisaks rohkelt mõnusaid emotsioone.

Lehar Leetsaar

b2ap3_thumbnail_13558954_1726044790968554_2892580527467310538_o.jpg

Õhtune microjigitamine
Kuremaa võistluse kokkuvõte

Kommentaarid

Selle blogi kohta kommentaarid veel puuduvad. Ole esimene ja pane oma kommentaar teele!