Kalapüügijutud

Blogid kalalkäikudest ja kalamehetegudest
Teksti suurus: +

Paunküla Karikas 2017 III etapp

Laupäeval 11. veebruaril toimus Paunküla Karika III etapp, mis läks kirja Taliliiga tabelisse ja EÕL reitingusse. Ausalt öeldes ei plaaninud me Paunküla võistlusel osaleda, sest pidime minema Lätti MM treeningutele, aga kolmapäeval selgus, et me sinna ei lähe, seega otsustasime siiski Paunkülas võistelda. Mingit trenni selleks ei teinud, suuri lootusi ei olnud ja võtsime väga vabalt, samas reitingus tahaks ikka võimalikult kõrgel olla. Kaasa võtsime Lehariga kumbki 300g motõlli ja ühe puru variandi juhuks, kui kuskil hakkab särge tulema. Tuginedes varasematele kogemustele väga särjele rõhku ei pannud, aga igaks juhuks olime siiski selleks ka valmis.

Hommikul sõitsime välja kell 7, tee peal oli aega arutada taktikat. Muud targemat välja mõelda ei osanud kui et puurida hästi palju auke, sööta põhiliselt motõlliga ja aukudesse, kus oli kala, sööta motõlli peale. Kirpudest plaanisime alustada 2.65-2.5mm. Ise alustasin 2.65mm musta kirbu ja 0.067mm tamiiliga. Korraga liiga palju auke puurida ja sööta ei pidanud vajalikuks, sest esiteks hakatakse neid suure tõenöosusega kiiresti hõivama ja teiseks peaks ahven suhteliselt kiiresti motõllile tulema. Tee peal nägime rebast. Stas teadis rääkida, et see on halb märk ja täna läheb suure tõenöosusega kehvasti.

Stardi pealt tegin 6 auku, söötsin kõik sisse topsiga põhja. Kui esimese augu peale püüdma tulin, märkasin, et Mati sai esimese kala, tundus, et särje. Hakkasin ise ka püüdma ja sain kohe esimesest august 2 ahvenat. Söötsin motõlliga peale ja läksin oma auke edasi proovima. Järgmisest august ei saanud midagi, ülejärgmisest sain 1 ahvena. Edasistest aukudest sain veel mõned üksikud ahvenad. Läksin tagasi esimese augu peale ja sain veel paar ahvenat. Vaatasin ümberringi, teistel ka tilkus ahvenat, aga erilist tempot ei tundunud kellelgi olevat, pigem üksikud kalad. Kõikidesse aukudesse, kust esimesel ringil kala sain, panin juurde motõlli ja läksin teisele ringile. Kala sain ainult esimesest august, ülejäänud enam midagi ei andnud.

Puurisin 5 auku juurde, kust sain mõned ahvenad ja ühest august sain särje. Söötsin sellesse auku ja kõrval asuvatesse aukudesse puru juurde, lootes saada särge, aga seda ei saanud enam kusagilt. Tegin veel ühe seeria auke juurde teise piirkonda. Tundus, et vahepeal jäi võtt vaiksemaks, sest teised ei püüdnud ka enam eriti midagi. Hakati käima mööda võõraid auke, ka minu omad ei jäänud teiste poolt puutumata. Mina aga jätkasin plaanipäraselt värskete aukude puurimist, söötmist ja aeg-ajalt kontrollisin ka vanu auke, kust olin midagi saanud. Niimoodi möödus peaaegu terve etapp. 10 min enne lõppu hakkasin proovima vanu auke, kaasa arvatud neid, kust varem kala ei saanud, ja 5 min enne lõppu õnnestuski kahest august saada veel 3 ahvenat.

Pärast etapi lõppu olid segased tunded. Teadsin, et kellelgi ei tohiks väga häid tulemusi olla, sest sektor oli ilmselgelt kalavaene ja hoidsin enam-vähem kontrolli all seda, palju keegi saanud on. Samas võis kellelgi olla boonuseid, mis mul kahe silma vahele võisid jääda. Siiski arvasin, et peaksin olema top3, täpsemalt hinnata ei osanud. Teadsin, et tegin väga palju tööd, midagi paremat teha ei oleks tagant järgi osanud. Puurisin 3 tunni jooksul umbes 25 auku ja söötsin ära ~200g motõlli.

Kaalumisel selgus, et võitsin oma sektori tulemusega 415 g. Päris lahja tulemus, aga siiski rohkem kui Võrtsjärve Karika esimesel päeval. Sektori esikoht andis võimaluse või kohustuse osaleda tunniajalises “finaalis”. Ütlen ausalt, et pärast nii väsitavat etappi enam suurt isu püüda ei olnud, minu jaoks oli põhiline reitingu koht, aga finaal reitingut ei mõjuta. Siiski otsustasin finaalis püüda ja anda endast maksimumi.
Kõlas start, tegin 6 auku, söötsin kõik sisse topsiga, liiga sügavamale ei hakanud tegema, sektori lõpus oli ligi 7 meetrit. Ühest august sain 1 väikese ahvena, söötsin sinna juurde ja puurisin veel 5 auku juurde. Uuest seeriast sain veel 1 väikese ahvena, vanadest aukudest ei saanud enam midagi. Teadsin, et osadel oli kala minust rohkem, Leharil oli tol ajal ka 2 kala, Aivaril oli boonuste äraminekuid, osad olid aga boonused kätte saanud. Puurisin veel 5 auku juurde 4m peale, sest tundus, et umbes sellelt sügavuselt saadi kõige rohkem kala.

Ühest august sain veidi suurema ahvena. Panin kohe värske motõlli otsa ja lasin 2.65mm kirbu alla, esimese tõstmise peale oli võtt. Kohe oli selge, et tegemist on boonusega. Väsitasin 0.075mm tamiiliga päris pikalt, lasin ka rulli vabaks, et ahven saaks tamiili maha kerida. Lõpuks õnnestus boonuskala augu äärde saada, silma järgi 300-400g ahven, mis ka augu äärest ära läks. Üldse ei ropendanud selle peale :) Proovisin veel samas augus, enam ei saanud sealt midagi. Söötsin juurde ja jooksin edasi proovima, aega oli lõpuni jäänud väga vähe. Ühest august sain veel ühe mikroka kätte, kokku oli mul 4 kala, mis kaalusid kahjuks ainult 128g, mis andis mulle 7. koha “finaalis”. Lõpus sai ka 300g motõlli otsa, rohkem auke poleks saanud juurde teha, aega ka ei olnud. Ära läinud boonus oleks mind tabelis korralikult tõstnud, aga noh, eks seal oli ilmselt teisigi, kellel boonused ära läksid. Tunnine etapp on liiga lühike selleks, et mingeid põhjapanevaid järeldusi teha, parem oleks olnud teha kaks 2 või 2.5 tunnist etappi, see oleks andnud adekvaatsema pildi.

Lisaks individuaalsele esikohale oma sektoris õnnestus meil ka LEKKi võistkonnaga ära võita, selle üle on väga hea meel. Hommikune rebane ei suutnud ka asja ära rikkuda. Ka Taliliigas tõusen nüüd loodetavasti top20. Seal olen nii madalal, sest olen see aasta ainult Võrtsjärve Karikal võistelnud, teistele võistlustele MM ettevalmistuse kõrvalt pole kahjuks jõudnud. 25.-26. veebruaril osaleme Eesti koondisega kirbutamise MMil Lätis. Meie Lehariga oleme seekord treenerite rollis. Kõik on oodatud kaasa tulema ja omadele kaasa elama, see on kindlasti kõigile väga hea kogemus.

Alexander Andrusenko

Emajõe koger 08.04.2017
Võrtsjärve Karikas 2017

Kommentaarid

Selle blogi kohta kommentaarid veel puuduvad. Ole esimene ja pane oma kommentaar teele!