Kalapüügijutud

Blogid kalalkäikudest ja kalamehetegudest
Teksti suurus: +

Latika ja haugijaht Emajõel

Retk Suurele-Emajõele on mingil moel nagu väljamaale minek - ettevalmistused algavad juba paar päeva varem. Kõige olulisem on ööusside hankimine, ilma nendeta poleks jõe ääres peale õllejoomise suurt midagi peale hakata. Seekord luurasin oma aialapi peal kaks ööd järjest, nina maas, lamp peas ja purk käes.

Ussid purgis, muu killavoor auto peal ning sõit võis alata. Läksime neljakesi ja plaan oli teha kolm püügipäeva.

Emajõe retke puhul on mõned esemed, ilma milleta on üsna raske hakkama saada. Need on ööussid & tonkad, paat ja telk (OK, väike naps ka). Sedapuhku jäi üks neist asjadest maha - telk nimelt. Õnneks põõsa all üksteist kaisutama ei pidanud, sest Viljandist tõid head inimesed asendustelgi.

Viskasime tonkad sisse ja esimene latikas oli otsas juba mõnekümne minuti pärast. Positiivne algus, mis kohe negatiivseks pöördus. Nimelt ei pannud meie paadikapten tähele üht mu tonkaliini, mis pikalt sees oli. Kurva näoga vaatasin pealt, kuidas tonka paadi taha lõbusõidule läks. Nojah, mis teha. Olgugi, et korralik ritv, mille peal uus rull (õnneks odav), kuid kõige rohkem tegi meelehärmi see, et nüüd pidin kogu ülejäänud aja ühe tonkaga läbi ajama. Õnneks kombineeriti kamba peale kokku üks uus komplekt ja sain kahe tonkaga püüki jätkata.

Päevad veetsime magades ja tonkatades, õhtuti ja hommikuti trollisime. Mul on olnud pidevalt ebausk kirdetuulega kalapüügi suhtes, mida seekord veidi leevendada sain. Üht-teist ikka paati tiksus, hauge tuli kambapeale kokku tosinajagu, minu suurimaks jäi 5,4 kg. Pilt ka:

5,4 kg havi, landiks kollakas Lovec-Rapy Barbel

Enamus hauge tuli järelevedamisega, kuid viimasel päeva hommikul loopisime kummilutte. Nii tunnikese jagu oli päris kobedat actionit, siis lõppes huvi silikoonide vastu nagu noaga lõigatult.

Latikate saak oli keskpärane - samuti 12 ringi. Kõik sellised kilo-kahe vahel tegelased. Öösel tonkakellad vaikisid ja angerjate skoor jäi seekord nulli peale. Kuuldavasti ongi olnud nigel angerja-aasta.

Ah jaa, teise püügipäeva hommikul tõmbasin välja väärt saagi. Tonkat välja kerides tuli kaasa veel üks tamiil. Haarasin selle otsast kinni ja hakkasin tõmbama. Liin oli pikk. Ja selle otsas - minu eelmisel päeval kadunud tonkaritv koos rulliga! Rõõm oli sama suur nagu oleks suure kala kätte saanud.

Järgmisel aastal uuesti!

hea ,et ridva tagasi said

:)hea ,et ridva tagasi said:D
Napsitrall | Esmaspäev, 05. mai 2014 06:36

Mõnus lugemine. Kadunud varustuse uuestileid on muidugi tore. Vahel harva trehvab ka hoopiski mitte enda varustust kaasa jõest tulema. :)
urmaspuu | Reede, 23. mai 2014 15:33

Mina ei ole veel Emajõel kalastanud, kuid peab vist plaani võtma ja ära käima! Igatahes tore kirjatükk oli!