Kalapüügijutud

Blogid kalalkäikudest ja kalamehetegudest
Teksti suurus: +

Eesti lantijad ja aplad Soome uimelised

Esimest sügisest haugipüüki alustasime paduvihmas ja tormituules, kuid keegi sellest numbrit ei teinud – silme ees terendasid suured Soome havikollid, kes talveks valmistudes ahnelt toidupoolist koguvad.

Sõitsime kahe paadiga esimesse lahesoppi ja hakkasime pommitama. Naaberpaadis oli kohe kaks kontakti. Sättisin otsa särje toonides Daiwa Duckfin Live Shad kummilandi ja hakkasin loopima. Kümnekonna viske pärast käis jõmakas ridvast läbi ja kohe oli aru saada, et tegemist pole just kilose kolliga. Läks tükk aega enne kui kala pinda sain. Sõber mässas kogu aeg kahvaga, sest ta polnud sedalaadi kahvaühendusega kokku puutunud ja ropendas kogu aeg, sest arvas, et kala läheb selle kahvajama pärast minema. Mina väsitasin rahulikult kala ja rahustasin sõpra. Naaberpaatkonna mehed vaatasid seda pulli pealt ja irvitasid. Lõpuks oli kahv koos ja kala kahvas.

Kaal näitas 7,3 kilo. 400 g kergem, kui kevadine suurim haug. Peale pildistamist lasin ta tagasi vette.

Jätkasime püüki. Hull ilm paistis võtule kasuks tulevat, sest kogu aeg toimus midagi. Võtu üle nuriseda ei saanud, kuigi palju oli ka väikeseid, selliseid 40-50 cm kanti kalu. Kõik läksid tagasi, ühe ca 3 kg kanti tegelase võtsime õhtusöögiks kaasa. Kõik kalad Daiwa Duckfin kummikaga.

Järgmine päev oli päikeseline ja soe sügisilm. Mõnus ja mugav püüda, kuid võtt oluliselt kehvem – ilma ja õhurõhu muutus haugi isule hästi ei mõjunud. Päeva peale siiski üht-teist tuli, suurimaks jäi sõbra 4,5 kilone havi (esimesel pildil).

Paralleelselt haugide tagaajamisega tegime ka ahvenapüügi „sutsakaid“.  Sommid ise olid pea kõik ahvena peal väljas ja kohati võis popimates jigikohtades näha pea kümmet paati. Meie eesmärk oli tabad suuri ahvenaid, ise võtsin kaasa ka 7-10 cm pikkuseid jigisid, sest Soome ahven pidi suur ja näljane olema :) No ei tea, meie seda suurt ahvenat igatahes üles ei leidnud, enamus olid mikrotriibud, kes tagasi kosuma läksid. Kõige suurem ahven oli vast 300 g, kuigi ma reisiks valmistudes lootsin ikka poole suuremaid tabada. Siiski, haugipüügi käigus ajas sõbra 10 cm Salmo Slider’it taga Suur Triibu (no äkki kilone poiss?), kes üritas Sliderit endale saada. Aga kuna ta suu oli väiksem kui Slider, siis ei suutnud ta oma plaani ellu viia. Kui ahvenapüügi üldisest köögipoolest rääkida, siis väga hästi töötas mikrojigi võdikuga rakendatud drop shot, millega võis saada kontakti 15 järjestikuse viskega.

Kolmandal päeval sadas jälle vihma ja haug oli oma isu tagasi saanud. Aga paistis, et põhiliselt on tal nälg suure (21 cm) Svartzonkeri oranž-kollane-must kummilandi vastu. Seda võtsid tihti isegi päris pisikesed, Eesti mõistes alakad haugipulgad. Päeva lõpuks oli see kummikas nii haavatud, et teda tuli turgutada rohke superliimiga. Siit ka soovitus – kui püüate suuremate kummilantidega, kandke landikarbis kaasas ühte superliimi tuubi, sellega saate mõne hästitöötava, kuid räbalaks kistud landi taas elule äratada. Svartzonker tegi päev läbi tublit tööd ja kuigi ta kaalub 95 g, siis shallow rig rakendusega tuleb ta normaalse kiirusega kerides üsna pinna pealt (nagu ka teised kummikad), ehk siis paljusid võttusid on silmaga näha ning need on vaatemängulised ja ägedad. Ja neid võttusid oli eilse päeva peale üle 30-ne. Lant ise on siin:

Kokkuvõttes oli üks edukamaid Soome käike, kuna tühja loopimist oli vähe. Teisel päeval võtsime mitmed kalad ka ära, et saaks kodus perele kalarooga teha. Loomulikult ei möödunud seegi reis kohustusliku after-fishing programmita, mille hulka kuulus saun, õlu (või söögi alla klõmakas haljast koos pekileiva ja sibularõngaga), ahvenate suitsutamine ja rumalate naljade tegemine.

Kosuge havid-ahunad, uuel aastal kohtume uuesti!

PS. Kui seekord püüdsime suurte lantidega, siis uuel aastal tõstame gabariiti!

Mis trosse kasutada haugipüügil?

Kommentaarid 1

Karlil | Esmaspäev, 16. oktoober 2017 18:02

Superliimi asemel võib Hiinast tellida patareidel toimiva jootekolvi. Sellega pidid parandusel pehmemad tulema ning kauem kestma.